Thursday, February 28, 2008

faham ke tak faham?

perlukah saya khabar kan pada semua orang tentang apa yang saya rasa? kalau saya bagitau pun, susah orang nak faham sebab kadang2 saya pun tak faham. kenapa susah sangat nak faham hati sendiri erwani? hmm... entah lah.. saya tiada jawapan untuk itu.. yang pasti, saya sedang cuba fahami apa yang patut saya fahami..

cerita geram hari ni... saya geram, isyraq-nephew yg berumur 6 tahun- masih tidak mengenal huruf. puas saya ajar.. dah 2 tahun dia pergi sekolah.. last year skolah lain, this year skolah lain.. sekarang di sekolah yang 'terkenal' dan mahal.. bukan salah hantar ke sekolah yang berprestij cuma saya tak faham kenapa isyraq masih susah mengenal huruf? yang lagi pelik cikgu kat sekolah bagi task untuk dia membaca di rumah dan nanti baca semula pada cikgu di sekolah... persoalannya sekarang, mcm mana seorang budak hendak membaca kalau dia sendiri belum kenal huruf? belum tahu bunyi huruf..belum tahu yg mana vokal yang mana konsonan? pelik2... sementara saya 'tidak berbuat apa2' ni, saya akan cuba ajar dia dan semestinya 2 adiknya juga... sebagai persediaan untuk menghadapi sekolah yang sama tahun hadapan... Tuhan, terangkan lah hati anak2 ini...Amin!

No comments: