Thursday, February 28, 2008

berangan dan angan-angan

berangan lagi... hari2 mesti saya berangan.. kenapa mesti berangan? best ke berangan? kadang2 mmg best sebab kita sendiri yang menyusun jalan cerita angan2 tu...saya rasa, tak salah simpan angan2 sebab mungkin angan2 tu akan buat kita berusaha...ataupun kadang2 angan2 tu cuma angan2 yang takkan tercapai... nama pun angan2.. kadang2 ntah ape2 yang di angan kan.. kalau tiba2 berangan jadi anak raja mmg sah la takkan menjadi apa2.. terpulang la persepsi masing2 pasal angan2.. bila saya berangan sebenarnya saya sedang mengarang sebuah cerita gembira untuk hiburkan hati sendiri.. saya suka membaca, dan tak semua buku yang saya baca ceritanya berakhir dengan apa yang saya bayangkan atau inginkan...tak kisah la tu sebab itu hak penulis buku tu.. jadi, bila saya berangan (mengarang cerita saya sendiri) saya akan buat jalan cerita yang saya suka dan saya tak perlu fikirkan apa yang orang lain nakkan daripada cerita saya tu sebab cerita tu takkan dapat di baca oleh sesiapa pun... hanya saya yang tahu.. dan saya gembira begitu...

so, suka hati la sesiapa pun nak berangan atau menyulam angan2 dengan cara bagaimanapun jika itu menggembirakan hati dan tak mengganggu orang lain... sebab nak mintak semua orang sekeliling gembirakan hati kita pun tak boleh kan??

No comments: