Monday, April 20, 2009

after a year...

assalamualaikum...
wow!! setahun tak menulis dalam blog ni.. kenapa?
saya malas.. hehe.. yeke?? mungkin juga... dan sekarang tiba2 saya rasa nak tulis semula.. boleh kan?

lepas setahun...ape yg jadi dalam hidup saya?? oh~~ mcm2 berlaku...
saya sudah bekerja... siap dah tukar keje lagi.. i used to work at Medical Faculty, UITM, Selayang Hospital campus... keje kat sana 2 bulan setengah... dan kemudian saya berenti keje... kenapa? sebab saya rasa tak suit dengan kerja tu.. yela kan.. lain yg saya belaja tapi lain benar ape yang saya kena kerjakan... bukan la tak boleh belajar something new tapi saya tak happy kerja kat situ... but i'm glad to know my friends there... esp TokMat.. thanx TokMat untuk segala tunjuk ajar dan nasihat yg diberikan.... next.. Shieha.. thanx jugak to u coz be my friend.. =) lepas UITM? oh~~ dalam pada saya tak happy dengan kerja tu... DIA bagi saya rezeki lain... saya dapat tawaran kerja kat UPM pulak... lepas tanya dan mintak nasihat sana sini...(thanx to all) and after my own decision.. saya dengan berani nye quit UITM then pindah kerja ke UPM... ada yg tanye --> "kalau kat UPM tak happy jugak?" or "kat UPM bleh happy ke?"... waktu tu saya takde jawapan utk itu... tapi Alhamdulillah... saya rasa gembira kat sini... buat kerja dari field saya.. pastu dapat wonderful friends.. owh~~ saya sangat bersyukur atas rezeki ini... sekarang dah setengah tahun saya kat sini... hari2 pun seronok nak gi kerja... jauh pun (saya ulang alik gombak-serdang) tak terasa... penat mmg penat tapi dah seronok kan.. mana nak rasa penat... sebab2 seronok kat sini? rasanye pasal kawan2 yg sangat sekepala dan mengambil berat.. ya!! kerana kami semua sama2 berat.. hehe... will write about them soon... tunggu~~~

apa lagi dalam setahun yg lepas? haa.. mak beli kereta baru yg saya pakai sekarang.. bye-bye to cikam's satria.. and hello to avanza.. pun dah nak setahun dah kereta tu.. so far ok.. minyak save.. tu yg best di zaman kegawatan ekonomi dan saat harga minak dunia tak menentu.. hehe..

kawen? beberapa cousin kawen... kak ila with abg rin.. along cik lan dengan nazry.. kak lin - abg rasyid.. tu je ke? ye kot.. kalau ade yg tertinggal nanti saya update..
bersalin? kak emma (baby kyra), along ciklan (sofeeya qarirah) dan along (abdul~~ erlkk.. nama belum tau la pasal baru lahir 3 hari lepas...)..

dan ada yg pergi tinggalkan kami... al-fatihah buat arwah pak ngah... sedih sangat bila pakngah dah takde.. teringat masa kecik2 dulu tinggal dengan die... dapat jalan2 naik basikal.. banyak kenagan dengan arwah.. his last word to me --> kerja elok2 ye.... insyaAllah.. terima kaseh utk semuanya pakngah........ semoga dicucuri rahmat..

opss.. saya ternanges... dah tak dapat concentrate menaip... mata bergenang = tak nampak huruf pada keyboard...
nanti saya update lagi la ye....

No comments: