Wednesday, March 5, 2008

Hanya Dia

hari ni nak marah je kejenye... yang pasti, yang jadi mangsa adalah isyraq,hani dan nuha... kesian diorang! tak tau la apesal nak marah je. nak kate penat, mungkin kot... tapi hari2 pun penat.. hari ni marah2 sampai si sean pun kena marah sebab ekor dan kaki kotor balik lepas saya mandikan dia.. terus kena jirus balik pastu kena kurung dalam sangkar.. sorry sean! tapi cuani dah kuar kan balik kan... pastu hari ni sean nampak gemuk! senang hati eh sean? bagus la..!!

haa... mak baru beli set pinggan mangkuk baru.. semalam mak beli set pinggan..punye la beria saya dgn angah kemas almari kat hall ni pastu susun pinggan2 tu... sekali tengahari tadi mak balik, mak bawak pulak mangkuk hidang, pinggan besar, dan mug...kena la susun lagi..nasib baik muat almari tu..

entah novel yang ke berapa saya berjaya abis baca hari ni... karya penulis yang saya suka - noor suraya : biru ungu cinta... penulis ni best sebab setiap buku dia susah nak dijangka... apa yang ditulis kadang2 tak terfikir oleh kita, tapi bila baca, kita sedar tu semua mmg berlaku... tahniah noor suraya kerana buat saya menangis lagi...rasenye semua buku yang dia tulis pun saya nanges... hehe.. dan ada sesuatu yang ditulis dalam novel ni yang saya pun terasa sama... ----> heroin (seera ashiqin) kata lebih kurang camni : banyak buku tebal2 aku boleh habis baca, tapi kitab Allah jarang2 nak baca. baca hanya bila sedih dan pilu. atau hanya sewaktu bulan Ramadhan. <--- ya! ramai yang begitu dan saya mengaku saya pun begitu... jadi, sama2 la kita panjatkan doa, semoga kita sentiasa dibukakan hati untuk membaca kitab suci itu bila2 masa pun...saat gembira, saat sedih... selalu dan sentiasa! semoga diri ini akan berusaha terus terusan untuk menjadi hambaNya yang taat dan bersyukur. kerana saya akui, hidup ini lebih bererti jika kita sentiasa mengingatiNya dan sentiasa bersyukur atas segala nikmatNya... Hanya Dia!

jadikan lah cinta di hati hanya kepadaNya dan kasih sayang sesama manusia adalah keranaNya...

No comments: